Het is alweer een tijdje terug, maar wat een leuke reclame stunt was dit!
In september 2013 had Stockholm er chique pop-up restaurant bij, genaamd Dill. Een prachtig, hip ingericht restaurant en de sterrengerechten werden bereid door bekende topchefs. Voor het negen gangen menu werd maar liefst 60 euro per persoon gerekend. De zaak kreeg precies wat verwacht werd; het zat drie weken lang stampend vol met foodies uit Zweden. Deze foodies waren lovend over Dill, niet wetende dat ze na dit culinaire hoogtepunt van een koude kermis thuis kwamen.
Het pop-up restaurant Dill was namelijk een reclame stunt voor de Lidl. Iedereen weet dat Lidl bekend staat om zijn lage prijzen en misschien ietwat cheapy imago. Hier wil de Lidl vanaf en creëerde met dat als motivatie deze stunt. Alles wat de foodies voorgeschoteld kregen, was gecreerd met Lidl-producten. Vis, vlees, aardappelen, groenten, alles kwam werkelijk van de Lidl.
In Zweden waren na deze stunt de meningen verdeeld, of het een geslaagde reclame stunt was of niet. Zelf vind ik het wel een erg leuk verhaal en ik was er graag ingetrapt.
KIJK EN GENIET!