Kennen jullie TIM al? Nee? Deze twee powervrouwen Dorit Roest (25) en Myrthe Stapper (25) zijn The Influencers Movement gestart, ook wel TIM genoemd. Zij willen met TIM de dichtgetimmerde markt van influencers toegankelijk maken voor iedereen. Hoe ze dit gaan doen? Ik ga het je allemaal uitleggen.
TIM maakt zich hard voor influencers en bedrijven, die op dit moment bij samenwerkingen erg veel tijd kwijt zijn met de zoektocht naar relevante matches, of ontzettend veel geld moeten afstaan aan bemiddelingsbureaus. Hoeveel denk jij dat influencers inleveren van hun inkomsten ter compensatie van de bemiddeling? Dat is zo’n schamele 40%! Niet te geloven. Dorit en Myrthe vonden dat dit anders moest. Dit willen ze realiseren door middel van een online marktplaats waarop influencers (bloggers, vloggers en social media fanaten) en bedrijven op een eerlijke en efficiënte wijze samenwerkingen aan kunnen gaan met elkaar. Wat centraal staat is een open en eerlijk platform, waarbij voor scherpe tarieven alle tools worden aangeboden om een samenwerking efficiënt te managen. TIM doet al het werk! Wat wil je nog meer?
TIM heeft zich reeds bewezen als een vooruitstrevend initiatief met de potentie om de hele influencers markt open te breken. TIM’s Kickstarter campagne is onderdeel van de TEDx Amsterdam Women Startup Awards, waarbij The Influencers Movement is genomineerd als één van de drie finalisten.
Bekende nationale én internationale influencers zoals blogging en social media experts Mike Allton, Aaron Lee en Charly Suter hebben op social media onder de hashtag #JOINTIM al aangegeven achter TIM te staan. Met het streefbedrag van minimaal €10.000,- zal een eerste versie van het online platform gebouwd kunnen worden. Er is €150.000,- nodig om het hele project te financieren. Het gevolg is dat dankzij deze revolutionaire technologie TIM’s influencers ervan verzekerd zijn dat ze 100% van hun inkomsten daadwerkelijk zelf mogen houden en bedrijven nog slechts een minimale investering in geld én tijd kwijt zijn voor deze nieuwe en populaire vorm van marketing.
Op 29 mei zal de finale van de TEDx Amsterdam Women Startup Awards plaatsvinden in het Okura hotel te Amsterdam. Hier zullen Dorit en Myrthe een TED-talk geven. Op basis hiervan en de uitkomsten van de Kickstarter campagne wordt de winnaar bekend gemaakt.
Tot 20 mei 11:30 zal de Kickstarter campagne van The Influencers Movement actief zijn. Pledgen kan al vanaf €1,-. Doe jij al mee? #JOINTIM